Monday, November 16, 2009

SeGaLaNya UntuKMu..

Ummi...adik nak mamam jugak la...
Hujung minggu lepas, kami sekeluarga saja-saja keluar outing ke Penang. Awal seminggu saya telah booking meja untuk dinner sama2 di salah sebuah hotel di sana. Memandangkan saya dan suami jarang bertemu, kami cuba luangkan masa untuk kami suami isteri dan tidak lupa juga masa untuk puteri tersayang.
Kadangkala rasa kasihan pula bila terkenangkan rutin harian saya sepanjang hari-hari bekerja. Rasa kasihan pada sang puteri...Asyik-asyik balik lewat. Jadi lewatlah waktu saya menjemputnya pulang ke rumah. Paling awal pun jam 3.30 baru dapat menjemputnya pulang. Tapi sejak akhir-akhir tahun ni suasana di sekolah begitu menyibukkan. Banyak perkara yang perlu diuruskan. Kalau boleh biarlah semuanya diselesaikan di tempat kerja. Atas alasan itulah saya sering pulang lewat begitu juga dengan rakan-rakan sekerja saya yang lain. Mahu tidak mahu jam 4 petang, 4.30 petang baru dapat berangkat ke rumah. Itu belum termasuk hari Rabu ( Ko-Kurikulum) jam 6 la jawabnya saya dapat bergerak .
Ummu Damia & Ibnatulhafiz..
Lain lah jika suami ada bersama. Dapatlah bergilir ganti menjemput anak pulang ke rumah. Sebaliknya semua hal saya lakukan sendirian. Setiap hari bila terdengar deruman enjin kereta saya di hadapan rumah pengasuh, Damia begitu gembira sekali.Melonjak-lonjak keriangan...Itu baru dengar bunyi enjin kereta..belum lagi dengar suara ummi nya..Damia...damia... Rasa keletihan yang saya rasai di tika itu lenyap begitu saja bila terpandang riak keriangan di hati sang anak. Begini rupanya rasa hati insan-insan yang sudah berkeluarga.Anak adalah penawar hati ibu dan ayah...Subhanallah..


Damia & Uda. Tengah tunggu ayah ambil kereta..Dah kenyang dah..

Berbalik pada makan malam hujung minggu lepas, turut serta adik bongsu saya yang sedang bercuti semester dari pengajiannya ( UiTM Shah Alam ). Setibanya di sini dapatlah juga dia menemani saya di hari-hari bekerja yang masih berbaki ni. Sampai bila la saya akan begini.. Mudah-mudahan suatu hari nanti kami sekeluarga dapat tinggal bersama. Insya Allah..
Maafla..Entri ni tak dapat disertakan gambar menu makan malam pun..Damia asyik nak tepuk, tarik dan cekau je makanan kat situ..So, letak dia jejauh sket daripada makanan.Hee..
Damia & ayah..Say Cheeez










Gambar atas feri...saje je...nak ambil angin..


Ok.. Setakat ini sahaja. Moga kita berkesempatan untuk outing lagi di lain hari,minggu or tahun..Utamakan Keluarga.... Segalanya Untukmu..Luv both of U..

No comments:

Post a Comment