Wednesday, November 11, 2009

HARI JQAF PERDANA SKAM 2009

Salam Ukhuwah buat semua...

  • Rabu-11 November 2009- Sekolah Kebangsaan Air Merah, Kulim telah mengadakan satu majlis khas bagi murid-murid JQAF 2005-2009 ('Hari j-QAF Perdana') bagi sesi 2009.


  • Antara aturcara yang terkandung di sepanjang majlis berkenaan ialah acara penyampaian hadiah bagi murid-murid yang berjaya khususnya ( bagi program-program tahunan - Perancangan strategik j-QAF : JAWI, AL-QURAN, B.ARAB & KEM BESTARI SOLAT ).


  • Selain itu, terdapat juga persembahan daripada murid-murid; antaranya Nasyid Bahasa Arab daripada murid-murid Tahun 2, Persembahan Sketsa daripada murid-murid Tahun 5 serta Nasyid Pendidikan Islam daripada murid-murid Tahun 1. Acara spontan ( Kuiz ) juga turut diadakan.

  • Murid-murid didapati begitu bersemangat untuk mengadakan persembahan, begitu juga para hadirin ( 'produk' j-QAF 2005-2009) begitu gembira menyaksikan persembahan yang disajikan.

  • Alhamdulillah, syukur yang tidak terhingga kerana akhirnya kami telah berjaya melaksanakan segala tugas-tugas / program-program yang telah dirancangkan sepanjang tahun ini. Terima kasih yang tidak terhingga kepada semua rakan-rakan j-QAF SKAM kerana telah bertungkus-lumus menyempurnakan majlis tersebut biarpun di celah-celah kesibukan mampu berkorban masa dan tenaga bagi kebaikan bersama.

  • Mudah-mudahan Majlis j-QAF Perdana pada tahun-tahun yang mendatang dapat diadakan dengan lebih meriah dan lebih baik daripada hari semalam. INSYA ALLAH...
Bergambar bersama Pn. Guru Besar SKAM.
Acara Penyampaian hadiah bagi mereka yang berjaya


Lakonan sketsa daripada murid-murid Tahun 5 " Suasana Subuh.."


Inilah produk-produk j-QAF...Generasi yang kelima ( Tahun 1 2009)
Persembahan daripada murid-murid Tahun 1.
"..Bil Uzuni Ana Asma'u..Ana Asma'u...Ana Asma'u.."
Bersemangat betul adik-adik ni...

'Bila Izrail datang memanggil...'
Sebahagian daripada lakonan sketsa murid-murid Tahun 5

That's all..
Moga ketemu lagi di lain tahun.
tak tahulah sama ada saya masih di sini lagi atau di madrasah lain pada tahun akan datang..
Biar apapun terjadi..
Di mana pun kita berada...
Semangat kita tetap sama..
Moga Ukhuwah Yang Terjalin
Berkekalan ke akhir hayat hendaknya.
Selamat Berjuang buat Semua.
HIDUP j-QAF!!

No comments:

Post a Comment