Saturday, September 12, 2009

PanTas ke Tak?

Sebentar tadi saya cuba surf net. Macam biasa bila ada masa terluang suka sangat baca blog rakan-rakan jQAF tak kira la di mana jua mereka berada. Saya tertarik setelah membaca 'blog mendidik' milik ustaz Nazri. Ada disertakan Ujian Kepantasan Menaip ( Malaysian Typing Speedtest ). Apa lagi...saya cuba la turut serta menguji kepantasan jemari saya dalam menaip. Ternyata saya masih benar-benar belum mahir dalam bab taip-menaip ni. Bagus juga bila diwujudkan ujian sebegini di dalam internet. Tidak semua di kalangan kita yang berpeluang untuk menguji kepantasan menaip secara kendiri. Keputusan bagi hasil ujian menaip saya adalah seperti berikut...

SAYA MENAIP 32 PERKATAAN SEMINIT..

"Kamu mencapai 164 markah,
jadi kamu berada di posisi 3597 dari 9790 dalam senarai kedudukan
Kamu menaip 209 aksara seminit
Kamu mendapat 32 perkataan betul dan kamu mendapat 0 perkataan salah"

Rakan -rakan yang ingin mencuba bolehla klik di sini..http://malaysian-speedtest.10-fast-fingers.com/

No comments:

Post a Comment